Türk üreticiler yeni müşteri ve alternatif pazar arayışında… Bir alıcı için 8 bin kilometrelik hamle

Küresel ticaretin zorlaştığı, yeni kuralların üreticileri sıkıştırdığı bu dönemde ihracatçılar için her yeni pazar ve müşteri büyük önem taşıyor. Ekmeği aslanın ağzından almak için binlerce kilometreyi kat eden Türk üreticilerin en önemli silahı ise fuarlar. Bunlardan biri geçen hafta Hong Kong’da gerçekleşti. Ev ve mutfak eşyaları alanında dünyanın önemli fuarlarından olan Mega Show’a Türkiye milli katılım gösterdi.

İŞBİRLİĞİ FIRSATI

Asya’nın en büyük ev ve mutfak eşyaları fuarı olan Mega Show’da Türk şirketleri, Ticaret Bakanlığı’nın desteği ile İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) ve Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği’nin (EVSİD) organizasyonunda stand açtı. Hong Kong’daki fuara bu yıl Türkiye, Vietnam, Tayland, Filipinler, Singapur, Çin, İtalya, ABD, İngiltere, Japonya, Rusya ve Çin gibi 30’dan fazla ülke katıldı. Ayrıca Çin’de eşzamanlı olarak düzenlenen Kanton Fuarı’na gelen ziyaretçilerin Mega Show’u ziyaret etmesi önemli işbirliği fırsatları doğurdu.

Mega Show’un açılış etkinliğinde İDDMİB Başkan Yardımcısı Talha Özger ve EVSİD Yurtdışı Komiteler Proje Başkanı Beyhan Baycar yerel yetkililere eşlik etti.

İDDMİB ve EVSİD’in davetlisi olarak katıldığımız fuarda değerlendirmelerde bulunan İDDMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve EVSİD Yönetim Kurulu Başkanı Talha Özger, önemli alıcılarla buluşma fırsatı yakaladıklarını belirtti. Özger, “Çin’e farklı organizasyonlara gelen önemli alıcılar burayı da geziyor. Bizim amacımız da bu ziyaretlerde onların akıllarını çelmek. Bu fuardan her firma bir alıcı bile bağlasa bize yeter. Ama fazlası da oluyor. Nitekim bunu başarıyoruz. Daha sonrasında hedefimiz ilk siparişten sonra o alıcının kalıcı müşterimiz olmasını sağlamak” diye konuştu.

‘KÜÇÜK EVLER BİZİ ZORLUYOR’

-Uzakdoğu’da evlerin ufak olduğunu hatırlatan Talha Özger, “Canton Fuarı’na gelen katılımcılar mix konteyner yapıyor. Bu coğrafyada evler çok küçük. Eşya satmak zor ama bunu başarıyoruz. Fuara tüm ülkelerden alıcı geldiği için dünya ticaretinin önemli bir ayağını oluşturuyor” dedi. Özger, fuarda Türk ürünlerine de ilginin yüksek olduğunu vurguladı.

MEGA SHOW’DA TÜRKİYE ETKİSİ

-Hong Kong’da 20 Ekim’de açılan ve 23 Ekim’e kadar süren Mega Show’un açılış etkinliği geleneksel şovlarla başladı. Comasia Limited Direktörü Peter Cheung ve Comasia Limited Genel Müdürü Javed Khan açılışı gerçekleştirdiği sırada sahneye Türkiye’den gelen heyeti de davet etti. Peter Cheung, Türk firmalarının katılımından memnun olduklarını söyledi.

NET İHRACATTA DÜNYADA İKİNCİYİZ

-Talha Özger, “Ev ve mutfak eşyaları üretiminde en güçlü ülke Türkiye. Genel ihracatta beşinciyiz. EVSİD olarak 3.5 milyar dolarlık ihracatımız 800 milyon dolarlık ithalatımız var. 2.7 milyar artı veriyoruz. Dünya genelinde de net ihracatçı olarak ikinciyiz. Üretimde kullandığımız hammadde ve ara ürünlerin ithalatındaki ek vergiler de rekabet gücümüzü düşürüyor” dedi. Özger, küresel ticarette yaşanan resesyonu da çok yakından hissettiklerini söyledi. Çin Sosyal Bilimler Akademisi’nde ticaret uzmanı olan Gao Lingyun da sonbaharda dış ticarette toparlanma olduğunu vurgulayarak, “Çin yıl sonuna kadar yeni adımlarla bu toparlanmayı güçlendirecek politikaları benimsedi” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x