Yerli müşteri yeniden alışverişe döndü

Asrın felaketi olarak nitelendirilen Kahramanmaraş depremleri sonrası organize perakende sektöründe gerileyen ciro­lar, martta yeniden pozitif ivme kazandı. Birleşmiş Markalar Der­neği’ne (BMD) üye markaların yüzde 84’ünün mart ayı cirosu şubata göre artış gösterdi.

BMD Başkanı Sinan Öncel, deprem etkisiyle şubat ayın­da mağazaların hem müşte­ri trafiğinde hem de cirolarda ortalama yüzde 20 düşüş ol­duğunu hatırlattı. Mart ayıy­la birlikte yerli müşteri için alışverişin yeniden normale döndüğünü bildiren Öncel, şunları söyledi:

“Adet satışı ve cirolarda mart ayındaki toparlanma üyelerimiz arasında yaptığı­mız ankete de net bir şekilde yansıyor. Ankete katılan üye­lerimizin yüzde 70’inin adet satışlarında şubat ayına göre artış olduğu görülüyor. Aynı dönemde cirosunda artış olan üyelerimizin oranı ise yüzde yüzde 84’ü buluyor.

YERLİ MÜŞTERİ ALIŞVERİŞE DÖNDÜ

Dünya’nın haberine göre, marttan marta bir yıllık değişime bak­tığımızda ise adet satışları or­talamada aynı kalırken, ma­liyete bağlı fiyat artışlarının etkisiyle cirolarda yüzde 60- 80 düzeyinde artış dikkat çe­kiyor. Yerli müşteri alışverişe dönmekle birlikte turiste sa­tışlar geçen yıla göre daha za­yıf gidiyor. Mart ayında yaban­cıya yapılan adet satışlarında geçen yılın aynı dönemine gö­re düşüş dikkat çekiyor. Oysa turist alışverişinin perakende ciroları için büyük önemi bu­lunuyor. 2022’de toplam kart­lı ödemelerin yaklaşık yüzde 10’nunu yabancılar yapmıştı.”

BAYRAM ETKİSİ

Öncel, bayram alışverişinin perakende cirolarına ortala­mada yüzde 20-25 oranında katkı yapmasını bekledikleri­ni sözlerine ekledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir