BYD, beşinci nesil DM (çift modlu) hibrit teknolojisini Xi’an, Şaanşi eyaletinde düzenlenen etkinlikte tanıttı. Bu yeni teknoloji, plug-in hibrit elektrikli araçlar (PHEV) pazarında önemli bir dönüm noktası olarak kabul ediliyor. Yenilikler arasında yakıt verimliliği ve sürüş menzilinde büyük gelişmeler bulunuyor.
Yeni teknoloji, %46.06 termal verimlilik ve akü boşaldığında sadece 2.9 litre yakıt tüketimi gibi dikkat çekici özelliklere sahip. Tam dolu bir batarya ve benzin deposu ile 2,100 kilometrelik bir menzil sunuyor. Bu, bir önceki neslin 100 kilometrede 3.8 litre benzin tüketimine kıyasla büyük bir ilerleme anlamına geliyor.
BYD, bu gelişmiş teknolojiyi Qin L DM-i ve Seal 06 DM-i modellerine entegre etti. 13,775 dolar ile 19,275 dolar arasında değişen fiyatlarla satışa sunulan bu araçlar, geleneksel araçların üçte biri kadar yakıt tüketirken, üç kat daha fazla menzil sunuyor. Bu modeller, benzinli araçlara kıyasla yıllık 1.370 dolar kadar yakıt tasarrufu sağlayabilir.
BYD’nin stratejik fiyatlandırma ve gelişmiş yakıt verimliliği, bu modelleri Volkswagen Sagitar ve Toyota Corolla gibi orta sınıf sedanlara karşı güçlü rakipler haline getiriyor. Qin L ve Seal 06 DM-i, daha düşük fiyat ve üstün yakıt verimliliği ile bütçe dostu tüketiciler için cazip seçenekler sunuyor.
Şirketin agresif fiyatlandırma stratejisi, Qin ve Song gibi modellerin popülaritesini artırdı. Bu modeller, Lavida ve Sagitar gibi geleneksel benzinli araçlardan daha fazla satıldı ve tüketicilerin daha ekonomik ve çevre dostu seçeneklere olan ilgisini gösteriyor.
BYD’nin pazardaki etkisi, 3.6 milyondan fazla plug-in hibrit elektrikli araç satışını aşmasıyla görülüyor. 2024’ün ilk dört ayında Çin’in Yeni Enerji Araç (NEV) piyasasında 2.985 milyon araç üretildi ve 2.94 milyon araç satıldı, bu da yıllık bazda sırasıyla %30.3 ve %32.3 artış anlamına geliyor.
BYD, küresel hibrit teknolojisi geliştirme ve otomotiv sektörünün yeşil dönüşümünü teşvik etme hedefinde. Warren Buffett’ın Berkshire Hathaway şirketi tarafından desteklenen BYD, Güneydoğu Asya, Avustralya ve Orta Doğu gibi rekabetçi piyasalarda büyümeyi planlıyor.
2023 yılında BYD, Çin’de neredeyse 3 milyon bataryalı araba teslim etti ve net karı %81 artarak 4.28 milyar dolara ulaştı. Şirket, 2024 için 3.6 milyon araç satış hedefi koydu ve bu, önceki yıla göre %20 artış anlamına geliyor. Bu, NEV pazarındaki büyümenin devam edeceğine olan güvenini gösteriyor.
BYD’nin son teknolojik ilerlemeleri ve stratejik pazar konumlandırması, yenilik ve sürdürülebilirliğe olan bağlılığını vurguluyor ve otomotiv endüstrisinin daha yeşil bir geleceğe doğru ilerlemesini vaat ediyor.